Ana içeriğe atla

ABD Vize Başvuru Süreci Notlarım (:

Herkese Merhaba,

Çok uzun zamandır buraları ihmal ettiğimin farkındayım. Ama aksilikler üst üste geldi, işler yoğunlaştı derken bir de Ocak ayı için planlanan ABD seyahatimiz olunca araya bu vize telaşı da giriverdi. Stresli, yorucu ve sorunsuz bir şekilde aşamaları atlatıp da vizemiz bugün elimize geçince sizlerle paylaşmak istedim. Çünkü herhangi bir danışmanlık hizmeti almadan tüm aşamaları bireysel olarak yaptığımız için bir fikir verir diye düşünüyorum bu yola girmek isteyenler adına.


Vize için ziyaret etmeniz gereken web sitesi: http://turkish.turkey.usembassy.gov/visas.html Burada kendi seyahatinizine uygun vize türünüzü seçerek neler gerektiğini de kolaylıkla öğrenebilirsiniz.

1. Pasaportunuzun geçerlilik süresi ABD'ye varış tarihiniz itibari ile 6 ay olmalıdır. Eğer bu süre yeterli değil ise pasaportunuzun süresini uzatmanız gerekiyor.
2. Son 6 ay içerisinde çekilmiş yeni bir fotoğrafa sahip olmanız gerekiyor. Fotoğraf çekilirken ABD vizesi için olacağını belirtmeniz de fayda var, onlar boyutlarının ayarlamasını ona göre yapıyorlar. Arka fon beyaz ve sizin üzerinizdeki kıyafet koyu renk olacak şekilde.
3. Seyahat tarihinizden en az 6-8 hafta önce vize başvurunuzu yapmalısınız. Ayrıca Konsoloslukların kapalı olduğu tarihleri de göz ardı etmemelisiniz.

Tüm bunlardan sonra ki aşamalar Göçmen Olmayan Vize sınıfına göre yapılacak işlemleri içeriyor. Benim başvurum bu yönde olduğu için size bu konuda yaşadıklarımı aktaracağım.

1. Adım: Öncelikle https://ceac.state.gov/GenNIV/Default.aspx adresinden DS-160 formunu doldurmaya başvurmak istediğiniz Konsolosluk lokasyonunu seçerek başlıyoruz. Fotoğrafınız hazırsa forma fotoğrafınızı yükleyebilirsiniz, hazır değilse de form tamamlandığında tekrar sizden fotoğraf bilgisi isteyecektir. Sisteme o tarihte de yükleyebilirsiniz. 
Formun ingilizce olması sizi korkutmasın soruların üzerine fare imlecini getirdiğinizde de Türkçe karşılıklarını görebilirsiniz. Formu tamamen gerçek ve net bilgilerle doldurmanız tavsiye edilen. Herhangi bir şüpheli durum bırakmamak vizenizin onaylanmasını kolaylaştırıyor emin olun (:

Formu doldurma işlemi tamamlandıktan sonra en son onay sayfasında, barkodlu, fotoğrafınızın yer aldığı bir Konfirmasyon sayfası veriliyor. O sayfanın çıktısını almanız önemli. Konsolosluğa giderken yanınızda mutlaka olmalı. 

2. Adım: https://usvisa-info.com/tr-TR/selfservice adresinden vizeniz ile ilgili ödeme bilgilerine ulaşmanız lazım. Bu adreste hesap oluşturarak randevu tarihinizi belirliyorsunuz. Hesap oluşturmak için Pasaport numaranız, Doğum tarihiniz ve Uyruğunuz bilgileri soruluyor. Burada Seyahat amacınızına göre vize bilgilerinizi okuyup, MRV - Başvuru Ücretini Ödeme seçeneğine gidiyorsunuz. Bankada ödemeniz için MRV makbuzu yazdırmanız gerekiyor. Bu makbuzu bankaya götürdüğünüzde sizin adınıza düzenlenmiş dekont Vize ücretinizin ödendiğinin kanıtı olacaktır. Ödeme 2 iş günü içinde sisteme geçmiş oluyor. 2 gün sonra tekrar bu adrese gelerek makbuz numarası kısmına MRV numaranızı yazarak; randevu tarih ve zamanınızı seçip onaylayınız. Bir adım sonra Pasaportunuzu teslim alacağınız PTT şubesini seçiyorsunuz. Buraya kadar anlattıklarım Konsolosluk öncesi aşamalar.  

Konsolosluk aşamasında ise yanınızda; 
Randevu sayfanızın çıktısı
DS-160 formunun onay sayfasının çıktısı
Pasaportunuz
Her ihtimale karşı 2 adet fotoğraf zorunlu olarak getirmeniz gerekenler.

Extra olarak vize türünüze bağlı destekleyici belgeleri de götürmenizde fayda var. Mesela; karşı taraftan gelen davetiyeniz, uçak bileti rezervasyonlarınız, kalacağınız yere ait bilgileri içeren dökümanlar otel vb..

Ankara'ya mecburen randevumuz sabah olduğu için, bir gün önceden akşam uçağıyla geldik ve konaklama için Otel Tunalı 'yı seçtik. Konsolosluğa yürüme mesafesinde ve 10-15 dk civarında sürüyor. Tamamen tesadüftü ama beni mutlu etmeye yettiği için hemen dibinde, kapı komşusu olarak starbucks var. Otel oldukça nezih, sakin ve temizdi. Tavsiye edebilirim rahatlıkla.
 

Konsolosluğa girişte yanınızda hiçbir şekilde elektronik cihaz olmamalı. Telefon, bilgisayar, usb, mp3çalar aklınıza ne gelirse. Mümkünse sadece vize dosyanız olsun, almıyorlar çünkü içeriye. Randevu saatinizden yarım saat önce orada olmanızda fayda var, içeriye saatlere göre grup grup alıyorlar çünkü. İçeride de en az 2 saat geçirebilmeniz olası, dönüş uçak yada otobüs saatleriniz için bunu aklınızın bir köşesine not alın. Görüşme aşamazına geçmeden önce sıra numaranızı alıyorsunuz. Burada içeride ki görüşmenizi Türkçe yada İngilizce hangi dilde yapmak istediğinizi soruyorlar. İngilizcenize güvenmiyorsanız riske atmayın, Türkçe görüşün derim.

Görevliler son derece nazik bir şekilde sizi yönlendiriyorlar zaten. Ben kendimi bile düşününce fazlasıyla stres yapmışım diyorum ama ortam ister istemez geriyor. Sıra numaranıza göre ilk önce parmak izleri alınıyor ve tekrar ilk başta verdikleri sıra numarası ile görüşmek için çağrılıyorsunuz. Görüşme sırasında vizenizin onaylanıp onaylanmadığını öğrenebiliyorsunuz ki onaylandı dedikleri anda mutluluğunuz inanılmaz. Sordukları soruları kanıtlayıcı belgeleriniz olduğu sürece alınamayacak bir vize değil. 2 gün içinde de vizeniz onaylanmış bir şekilde pasaportunuz belirttiğiniz şubeye geliyor. Bununla ilgili bilgilendirici mailleri de takip etmeniz gerekli.

Simit aşığı biri olarak her öğünümü bu yiyecekle geçirebilirim. Tüm yorğunluğumu sanırım Esenboğa'da yediğim bu simit aldı desem yeridir ve Adana'ya döndüğümde içtiğim biram (: Tesadüfen doğum günü kutlamasında çifte kutlama yaptık da diyebilirim.



Sormak istediğiniz soru olursa her zaman buradayım. Bana hayırlı olsun, vize almak isteyen herkese de bol şans (:



Yorumlar

  1. ABD Vize notlarınızı çok beğendim. İlk kez Amerika ziyareti gerçekleştirecek ve vize alacak kişiler için çok değerli bilgiler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kadife Ip, V Yakalı Kazak

Herkese Merhaba, Bu sefer bambaşka bir yazı ile karşınızdayım. Daha önce burada herhangi bir örgü modeli ya da yapımı anlatmadım sanırım. Instagram ve snapchat hikayelerimde yapmaya başladığımda bile çok soru almaya başlayan, bitiminde ise görüntüsü ve yapımı hakkında sorular almaya devam ettiğim kazağımı dilim döndüğünce anlatmaya çalışacağım. Öncelikle ipim kadife ip olarak geçiyor. İpin markasına ait kağıtları sağ olsun Juliet anında parçaladığı için aklımda ona dair bilgim maalesef yok. Ama marka çok da önemli değil bence. 7 Numara şiş ile ördüm hepsini. 50 ilmek alıp; lastik yapmadan direk düz örgü ile başlayıp, bitirdim. Kola kadar uzunluğunu siz kendi istediğiniz boya göre ayarlayabilirsiniz ama ben 1 şiş + 1/4 şiş boyu olarak hesaplarım genelde.  Istediğim boya geldiğinde kol ayrımını yapmak için hem sağdan hem de soldan 3'er ilmek kestim. Hepsini tek sırada yaptım, Yani gidişte 3 dönüşte de 3 ilmek eksilmiş oldu. Kaldı 44 ilmek (:

#NelerBitti - 12

Herkese Merhaba, 2017 yılının ilk bitenler yazısı ile karşınızdayım. Instagramdan takip edenler bilir ki, Aralık ve Ocak ayı itibari ile her ay başında bitirilecek ürünler ile başlayıp, onları bitirene kadar uğraşıyorum. Elimde hatta eminim hepimizde aynı sorun var, o kadar fazla ürün var ki bir an önce stokları eritip, yeni marka, yeni ürün denemek istiyorum. Hal böyle olunca da yeni ambalaj açmak için ya da alışveriş yapmak için elimdekilerin şişelerinin en azından yarılanması / yarıyı geçmiş olmalarına özen gösteriyorum. Neyse, çok konuştum ne bitti bu 2 ay boyunca görelim ister misiniz ? Moshos Garden , ürünlerini sevmeyen yok zaten bana göre. Yüz yıkama jeli performansına hayran kaldığım bir üründü. Ne kuruttu, ne rahatsız etti. Şahane bir temizleyici. Ayrıca, içeriği de temiz daha ne olsun. Elimdekiler bittiği an yenilenecek. Moshos Garden , Sıcak havlu yüz temizleyici ile tanıştığım günden itibaren kopamadım. Bir kavanoz bitiyor, yenisi açılıyor. Mask

Purederm - Nemlendirici El Maskesi

Herkese Merhaba, Gratis lerde satılan Purederm markasına ait nemlendirici el maskesinden bahsetmek istiyorum size. Bu tip ürünlerin pratikliğini ve kısa sürede verdiği canlı görüntüyü seviyorum. Paketin içinde 1 çift el maskesi bulunuyor. Aslında içi nemlendirici özlerle doldurulmuş eldiven gibi de düşünebilirsiniz. Pakette sağ ve sol el için ayrı eklendiği için yanlış giymeniz ürünün etkisini tam olarak gösterememesine neden olabilir.  Fotoğraflarda gördüğünüz gibi 2 elinize de giyiyorsunuz. Bundan önce ellerinizi ılık su ile yıkıyorsunuz. 25-30 dk beklettikten sonra maskeleri elinizden çıkarıyorsunuz. Çıkardıktan sonra elinizi yıkamanıza gerek yok. Ama bana içindeki fazla geliyor. Bu yüzden ellerimin arasına peçete ekleyip bi tık fazlalığı alıyorum. Yulaf unu, Shea Butter, bal ve diğer antioksidanlar ile zenginleştirilen formülü sayesinde hızlı ve uzun süreli nemlendirme sağlıyor. Ellerinizde de hızlı bir manikür görüntüsü oluşturması mü